Aktuality

13. 10. 2017

anagama

Kdo by se chtěl přičinit při stavbě cca 7 m3  anagamy, tak má možnost o víkendu 14-15.10.2017 u Petra Schandla

6. 6. 2017

Zaměstnání keramikem

Zaměstnání keramikem

"Hledám místo sebe osobu na místo...

Bůh keramiky

Vady ve výrobě

Jednou z funkcí keramického webu by mohlo být i řešení technologických nedostatků při výrobě zboží.

Vše by samozřejmě bylo dobré systematicky řadit a snadněji vyhledávat. To zatím ale neumíme. Takže jeden z dotazů co se k nám dostal zveřejňuji touto formou:

Dobrý deň pán Macek..

Chcel som napísať na Váš web na fórum, ale ešte nefunguje....poprosil by
som Vás o radu, pretože neviem kam sa mám obratiť. Pálim na 1230 C v
poklopovej peci Rohde TE200S, vacsinou 120/850/140/1230 a dávam 15 - 20
min výdrž, robievam plytké taniere v priemere cca 25 cm a vacsinou sa mi
pokrutia...pec mám vysoku 65 cm a nedávam viac ako 5 poschodí takze si
myslím maju dost miesta, aby sa pec zohriala rovnomerne no predsa sa mi
pokrutia.... Neviete čím to bude ?

Posielam teda fotku, vyznacil som na nej, ako som uz odpozoroval, ze vasinou sa mi to skruca tak ako je vyznacene na fotke. Suším to asi tak, ze nechám trocha doschnut, potom zrežem a ked sa uz da zobrat do ruky, jemne pritlacim odspodu, aby sa dno nevydulo smerom nadol a potom ukladam na sadrokartonove dosky, niekedy este prikryjem sackom...
Mozno chyba je aj ta, ze zospodu nie su obtocene...

Takze to forum Vám funguje na stránke, lebo ja som ho nejak nenasiel...

Príjemný zvyšok víkendu, všetko dobré

S pozdravom

J. Peťovský





Artkeramika internetový obchod
Nový komentář
Zpracovávám...

Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly diskuze.

Jozef Peťovský
20. 09. 2017 10:20:28

Tak skúšal som spraviť aj tri taniere, obtočené zospodu a tiež sa pokrútili, tak už neviem kde je chyba, asi ešte skúsim vypalovací stojan na taniere...

macek@artkeramika.cz
20. 09. 2017 11:52:00

napadá mne jen jestli se nezkroutí už při sušení? a pak možná bude potřeba kouknout i na tvar?

Jozef
20. 09. 2017 18:10:44

vylúčiť sa to nedá, skúsim sa aj na to zamerať a ak niečo zistím, dám sem vedieť ... vďaka za ohlas

Eliška M.
25. 09. 2017 12:44:19

Zdravím, mě osobně se to stává u kusů, které nemám úplně dobře vycentrované (často právě široké výobky jako talíře) - jsou tedy jakoby mírně křivé už od výroby a při výpalu se to pouze zvýrazní tím, jak se hlína více smrští. Taky tomu nepomáhá, když je kus příliš tenký nebo při výpalu v nejvyšší části pece, kde je o něco vyšší teplota.

ARTkeramika Tomáš Macek Eshop
Artkeramika internetový obchod