Nesnáze s technologií burelu

Artkeramika je tu pro keramiky

Chce pomáhat s rozvojem a zvyšováním kvality tohoto nádherného řemesla.

Dostávám spousty telefonických a mailových dotazů. Ovšem není v silách jednoho člověka na vše seriozně odpovědět. A není to ani časově možné. Proto se dají Vaše dotazy hodit v plén celé keramické obce. 

Takže když jsem se nyní tak pěkně zbavil tohoto břemene, vkládám první vlaštovku. Doufám, že tuto kolonku brzy oceníte a přidáte se .

text keramického dotazu:

Dobrý den, prosím o radu s hrníčky z licí hmoty. Hrnky jsme podle návodu přežahli na 950 st. pak jsme je zatřeli burelem a z lehka je vymyli, aby byly hodně tmavé...byly zatřené i uvnitř. Potom jsme je glazovali transparentní glazurou. Uvnitř celé z venku některé jen horní okraj některé celé...na fotkách jde vidět.  Vypalené jsou opět podle návodu na 1100st. Po vyndání z pece přišlo zklamání, burel zmizel. Poradí někdo prosím jak na to, aby hrnky zůstaly se zátěrem?
Děkuji za rady, Katka




Artkeramika internetový obchod
Nový komentář
Zpracovávám...

Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly diskuze.

Majka Krajná
14. 12. 2016 14:25:05

Domnívám se, že glazury je tam moc - buď byla hustá, nebo to v ní bylo dlouho. Pokud je burel vytřený a glazura velmi velmi řídká efekt je podobný patině, ale s celistvým povrchem. O vhodnosti burelu a jeho přeglazování - nepřipadá mě to nejšťastnější metoda - ale nevím co autor zamýšlel:-) Hodně sil při experimentech:-)

JP Pankova
29. 03. 2016 05:43:17

Také se někdy používá patina- velmi naředěná glazura s přidaným barvítkem (burel). Stírá se aby se zdůraznily nerovnosti. Výsledek samozřejmě není tak lesklý, jako při glazování.

Pravoslav Dorda
16. 03. 2016 12:43:53

Ahoj Tome,mi se tady nezobrazuje žádný nový komentář,tak nevím kde je chybička...
PD

Tomáš Macek
16. 03. 2016 22:13:00

úplně nerozumím??? Pod tímto článkem vidím 3 tvoje komentáře????

Pravoslav Dorda
12. 03. 2016 17:21:49

Podle mne je tam toho burelu málo,on klame tělem jelikož tak silně barví. Jinak je to docela šílená kombinace a výtvarně z toho nikdy nic kloudného nebude,to podle mne,ale každý máme jiné gusto. Případně bych zkusil jinou průhlednou,vhodnou pro jídelní věci.

Katka Mašková
15. 03. 2016 09:41:38

Chápu, že pro keramika znalého to bude asi šílená kombinace. Naši klienti tak zdatní nejsou a leckdy je to vrchol umění. Proto bych byla ráda kdyby i to vypilovali.
Díky za reakce a postřehy.

Pravoslav Dorda
15. 03. 2016 10:26:02

Možná by bylo šikovnější,přidat ten burel do do břečky,kterou bych zhotovil ze stejné hmoty jako je střep. Vypadá to,že je to odlívané,tak to nebude problém.Asi bych přidal toho burelu tak 3-4%,nebo si udělal více zkoušek poměrových a pak to oglazoval,samozřejmě po přežahu. Ještě vám to poskytne další výtvarné možností.
Pokud jste tam jako lektorka,tak jste spoluautor toho jak to vypadá,a jako zkušenější klienty navádět k výtvarně zajímavějším cílům.
Hodně zdaru Pravoslav.

Katka Mašková
16. 03. 2016 12:38:46

Zajímavý postřeh, děkuji určitě ho vyzkoušíme . Tohle mě nenapadlo. Je spousta vecijak kombinovat...Stále se mám co učit.

Tomáš Macek
12. 03. 2016 14:59:00

No já osobně když jsem zatíral burel, tak do koženého střepu.
Když na přežahlý střep, tak bych snad glazuru stříkal, jak jste glazovali vy?

Petr Chutný
12. 03. 2016 15:30:40

Je vidět, že trochu burelu zůstalo v nerovnostech.
Možnosti: nekvalitní a málo rozetřený (hrubý) burel

příliš hladký povrch a hodně setřeno

… všechny příspěvky
ARTkeramika Tomáš Macek Eshop
Artkeramika internetový obchod